Posted at 19-12-2007 @ 01:06 by ..::DeUCeD::.. in Meta
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η αθρόα μεταφορά αδέσποτων ζώων (κυρίως σκύλων αλλά και γάτων), από την Ελλάδα σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εκτιμήσεις κυμαίνονται από 8.000 μέχρι και 150.000 αδέσποτα ζώα ετησίως! Δεν είναι λίγες οι φορές που, φιλόζωοι έχουν παρεμποδίσει τη μεταφορά ζώων, αφού έχουν διαπιστώσει πως δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις υιοθεσίας αδέσποτων ζώων –όπως αυτές ορίζονται από τη σχετική νομοθεσία, με συνέπεια να μην διασφαλίζεται, ούτε στο ελάχιστο, η τύχη των ζώων όταν μεταφέρονται εκτός συνόρων!
Που πάνε τα αδέσποτα; Ποια η κατάληξή τους, όταν δεν είναι καταγεγραμμένα από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες και όταν δεν υπάρχουν ούτε καν οι υπεύθυνες δηλώσεις των ατόμων που θα τα υιοθετήσουν, οι οποίες να αναφέρουν πως τα συγκεκριμένα ζώα δεν θα χρησιμοποιηθούν σε πειράματα; Πόσο φιλοζωική ενέργεια είναι η μαζική μεταφορά τους κάτω από άθλιες συνθήκες;
Ας θυμηθούμε τη μεταφορά αδέσποτων που εμποδίστηκε στο αεροδρόμιο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, το 2004, ας θυμηθούμε την κατάσχεση 39 σκυλιών (που είχαν φορτωθεί στην Κέρκυρα), στην Πάδοβα της Ιταλίας τον Απρίλιο του 2006, ας θυμηθούμε τον πρόσφατο εντοπισμό δυο φορτηγών (που είχαν ξεκινήσει από την Κέρκυρα) στην Ανκόνα της Ιταλίας, με προορισμό τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε αυτή την περίπτωση, ο μεταφορέας στην αρχή δήλωσε οτι μεταφέρει 45 σκύλους στις νέες τους οικογένειες, αλλά βρέθηκαν 102 σκύλοι (μεταξύ τους και αρκετά κουτάβια) οι οποίοι μεταφέρονταν σε άθλιες συνθήκες, ανάμεσα σε άλογα, με ελλιπή συνοδευτικά έγγραφα και κατασχέθηκαν από την ιταλική αστυνομία. Αυτά είναι τα γεγονότα!
Όπως γεγονός είναι οτι όσοι προσπάθησαν να παρεμποδίσουν την παράνομη μεταφορά αδέσποτων σκύλων σύρθηκαν σε δίκες από αυτούς που (και κατά δήλωσή τους) παρέβησαν τη σχετική νομοθεσία. Όσοι αναρωτήθηκαν για τη σκοπιμότητα της μεταφοράς ζώων στο εξωτερικό και όσοι ζήτησαν να τηρούνται οι νόμοι σε τέτοιες ενέργειες μηνύθηκαν για συκοφαντική δυσφήμιση των «ελληνικών φιλοζωϊκών σωματείων»! Αναγκάστηκαν να υπερασπιστούν τις απόψεις τους σε αλλεπάλληλες δίκες, οι οποίες αναβάλλονταν διαρκώς, μέχρι την τελική αθώωση των κατηγορουμένων! Το αποτέλεσμα δεν ήταν άλλο από την οικονομική κατάρρευση και, τελικά, τη φίμωση όσων διαμαρτύρονταν για τη μη τήρηση της νομοθεσίας –όπως έγινε στην περίπτωση του ΤΕΤΡΑΠΟΔΟΛΟΓΕΙΝ (η ιστοσελίδα του οποίου έχει αποσυρθεί πλέον από το διαδίκτυο), αλλά και σε αρκετές ακόμα περιπτώσεις μεμονωμένων ατόμων. Αν αυτό δεν συνιστά λογοκρισία και παρεμπόδιση της ελεύθερης έκφρασης, τότε οι συγκεκριμένοι όροι έχουν χάσει πλήρως το νόημά τους.
Πολλοί από αυτούς που μεταφέρουν ζώα στο εξωτερικό ισχυρίζονται πως το κάνουν γιατί οι συνθήκες διαβίωσής τους στην Ελλάδα είναι άθλιες. Και, προκειμένου να τα σώσουν από τη βαρβαρότητα, παραβαίνουν την, κατά την άποψή τους «ανεφάρμοστη ισχύουσα νομοθεσία». Ελπίζουμε να μην βρεθούν αύριο κάποιοι, το ίδιο φιλεύσπλαχνοι, οι οποίοι θα αρπάζουν τα παιδιά των φαναριών, θα τα τσουβαλιάζουν σε κοντέινερ και θα τα στέλνουν για υιοθεσία στο εξωτερικό, προκειμένου να τα σώσουν από την κακομεταχείριση!
Πολλοί από αυτούς που μεταφέρουν ζώα στο εξωτερικό υποστηρίζουν πως οι συνθήκες στις Ευρωπαϊκές χώρες είναι «παραδεισένιες». Θυμίζουμε οτι αναφέρονται σε χώρες που εφαρμόζουν την ευθανασία στα κυνοκομεία τους, χώρες για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία σχετικά με την κατασκευή και εμπορία γούνας από γάτες και σκύλους και έχουν προϊστορία, τόσο στην βαρβαρότητα κατά ζώων, όσο και στην χρησιμοποίησή τους σαν πειραματόζωα. Και να υπενθυμίσουμε πως ο ισχυρισμός της αδυναμίας χρησιμοποίησης αδέσποτων για πειραματικούς σκοπούς δεν ευσταθεί, τόσο σύμφωνα με σχετικό πόρισμα Ελλήνων κτηνιάτρων, όσο και με βάση τη λογική. Γιατί αδυνατούμε να αντιληφθούμε τη σημασία της γονιδιακής καθαρότητας σε περιπτώσεις όπου οι δοκιμές αφορούν το τρίχωμα των ζώων (π.χ. σαμπουάν) ή όταν σπάνε τα κόκαλα των σκύλων σε πειράματα σχετικά με κατάγματα ή ακόμα και στις περιπτώσεις όπου τα ζώα χρησιμοποιούνται σε δοκιμές αποτελεσματικότητας όπλων.
Πολλοί από αυτούς που μεταφέρουν ζώα στο εξωτερικό αποδεικνύουν το γεγονός της υιοθεσίας τους από οικογένειες παρουσιάζοντας φωτογραφίες σκύλων σε εσωτερικούς χώρους σπιτιών. Να μας συγχωρέσουν την καχυποψία, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Μεμονωμένες φωτογραφίες σκύλων δεν αποδεικνύουν πως αυτά είναι τα ζώα που μεταφέρθηκαν εκτός Ελλάδος, ούτε αποδεικνύουν πως αυτά είναι όλα τα ζώα. Μόνο η τήρηση των νομικών προϋποθέσεων μπορεί να εξασφαλίσει, σε κάποιο, έστω, περιορισμένο βαθμό τη μεταφορά των ζώων για υιοθεσία.
ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ:
- Να φροντίζουν για την απαρέγκλιτη τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την εξαγωγή ζώων από τη χώρα.
- Να φροντίζουν για τη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών επιβίωσης των αδέσποτων στην ίδια τους τη χώρα και να μην εξάγουν τα ζώα αφήνοντας αμετάβλητες τις συνθήκες επιβίωσής τους στην Ελλάδα. Η εξαγωγή ενός προβλήματος, κάθε άλλο παρά επιλύει το πρόβλημα.
- Να επενδύουν τους οικονομικούς τους πόρους στη δημιουργία συνθηκών περίθαλψης των αδέσποτων και όχι σε αναποτελεσματικές μηνύσεις.
ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ:
- Να καλύψει το νομικό κενό του ν. 3170/2003, προβλέποντας την τιμωρία όσων μεταφέρουν, παράνομα, αδέσποτα σε χώρες του εξωτερικού και εφαρμόζοντας επιτέλους τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 998/2003 (βάσει του οποίου κατασχέθηκαν τα ζώα στην Ανκόνα και παραπέμφθηκαν οι παραβάτες στη Δικαιοσύνη).
- Να εντατικοποιήσει τους ελέγχους του στις εξόδους της χώρας, προκειμένου να αποτρέψει την παράνομη εξαγωγή αδέσποτων ζώων.
- Να βοηθήσει έμπρακτα τους Δήμους στις προσπάθειές τους για περισυλλογή, πιστοποίηση και απελευθέρωση των αδέσποτων ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον.



19-12-2007 @ 10:42
Deuced, καλά όλα αυτά αλλά επειδή ασχολούμαι με τα αδέσποτα τα τελευταία δέκα χρόνια έχω άλλες εμπειρίες πάνω σ’ αυτό το θέμα. δεν μπορούμε να αμφισβητούμε τη δουλειά σοβαρών σωματείων όπως του stray.gr και του συλλόγου “κιβωτός του Νώε”. προσωπικά γνωρίζω τη δουλειά τους και μόνο εύκολη δεν είναι. λίγοι ξέρουν τι σημαίνει να προσπαθείς χρόνια να φροντίσεις άρρωστα ζώα και μετά να τους βρεις οικογένεια, πόσοι είναι οι έλληνες εθελοντές που πραγματικά ασχολούνται με αυτή την επώδυνη και δαπανηρή συνήθεια, πίστεψέ με πολύ λίγοι. οι υπόλοιποι είναι απλά ενοχικοί επειδή από τη μία νιώθουν άσχημα για την κατάσταση των αδέσποτων και από την άλλη αποφεύγουν να μπουν στη διαδικασία της περίθαλψης γνωρίζοντας τις συνέπειες. εδώ στην φωκίωνος έχουμε κάτι συνταξιούχους που κλαίνε και κτυπιούνται για τα αδέσποτα που πάνε γερμανία και κατά τα άλλα τα ταΐζουν με την πιο φτηνή σκυλοτροφή, με αποτέλεσμα τα ζώα να έχουν εντερικά προβλήματα και γαστρορραγίες. είναι οι ίδιες που δημιουργούν προβλήματα στα γνωστά σωματεία για να φανούν καλύτερες στα μάτια των αδαών, μιας και πρέπει να γεμίζουν το χρόνο τους με κάτι, μαζί με το δήμο αθηναίων που έχει παρόμοιους και άλλους λόγους. Από την άλλη, οι πανούργοι και ανηλεείς που εμπορεύονται τα ζώα φωνάζουν από χιλιόμετρα. κάποτε προσπαθούσα να δώσω ένα κουτάβι που βρήκα και επειδή η αποστολή σε γερμανική οικογένεια στοιχίζει περίπου τα 500 ευρώ μαζί με τις εξετάσεις/εμβόλια, το μικροτσίπ, το διαβατήριο και το κλουβί, προσπάθησα να το δώσω εδώ μέσω χρυσής ευκαιρίας. περιττό να πω ότι υπήρχαν τύποι (οι ίδιοι) που τηλεφωνούσαν κάθε μισή ώρα λέγοντας μου άλλα κάθε φορά για να παραλάβουν το σκυλάκι. γιατί να μην πιστέψω ότι αυτοί το ήθελαν για εμπόριο και μάλιστα καθαρό και εμβολιασμένο από μένα. στην οικογένεια έχουμε 4 σκυλιά, τα 2 ήταν αδέσποτα αλλά πόσα μπορείς να μαζέψεις, ειδικά όταν ο δήμος τα πάει σε κτηνιατρεία, όπου οι γιατροί τα αρπάζουν χωρίς να θεραπεύουν πραγματικά τα άρρωστα (όπως ήταν η περίπτωση του ενός σκύλου μας: ο κτηνίατρος άφησε το σπασμένο κόκαλο του μηρού θα θρέψει πάνω στο δέρμα του ζώου κάνοντας του απλώς τη στείρωση που ορίζει η νομοθεσία); παραθέτω κάτω και την άποψη της δικηγόρου του συλλόγου “κιβωτός” από τον ιό της κυριακής και θέλω να τονίσω ότι δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, ο εθελοντισμός στην ελλάδα είναι ανύπαρκτος, πολλοί φιλόζωοι είναι βαρεμένοι (συγνώμη για τη φράση αλλά ισχύει) και οι υιοθεσίες εντός και εκτός χώρας θέλουν πάρα πολύ ψάξιμο, ήτοι άπειρες ώρες το 24ωρο για χρόνια.
IOΣ
Για το πρόβλημα της αποστολής αδέσποτων στο εξωτερικό ζητήσαμε τη γνώμη της Αμαλίας Κατσούλα, πληρεξούσιας δικηγόρου του Παγκρητίου Συλλόγου «Κιβωτός του Νώε» και του Γερμανικού Συλλόγου «Arche Noah Kreta», και Προέδρου του σωματείου «Φίλοι των ζώων» Κορινθίας. Η κυρία Κατσούλα έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα υπέρ της εξαγωγής αδέσποτων ζώων και έχει καταφερθεί κατά της ισχύουσας ελληνικής νομοθεσίας. Τη ρωτήσαμε αν θεωρεί περίεργα τα κίνητρα και αστήρικτα τα επιχειρήματα όσων διαφωνούν με τις εξαγωγές αυτές.
«Η χρήση και μόνο του όρου ‘εξαγωγή’, ευτελίζει το έργο των σωματείων, παραπέμποντας, στην κατά λεξικό ερμηνεία, ‘πώληση στο εξωτερικό’», μας απάντησε. «Η Ευρώπη δε θεωρείται εξωτερικό, εφόσον δεν υπάρχουν πλέον σύνορα και τα σωματεία δεν κάνουν εμπορία, αλλά επιτελούν εθελοντικό έργο. Το ενδιαφέρον των διαφωνούντων έχει επικεντρωθεί αποκλειστικά στα ζώα που φεύγουν και όχι στις άθλιες συνθήκες διαβίωσης αυτών που ζουν, διακινούνται, πωλούνται και πεθαίνουν εδώ. Αν απαιτούσαν με την ίδια εμμονή την καθιέρωση ανάλογων προϋποθέσεων και ελέγχων για τις μετακινήσεις ζώων εντός της χώρας, με αυτές εκτός της χώρας, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των αδέσποτων, ίσως πειθόμουν για τις καλές προθέσεις. Τώρα όμως τις αμφισβητώ. Οι κατηγορίες περί παράνομης εμπορίας ζώων για ιατρικούς και άλλους σκοπούς στην Ευρώπη έχουν αποδειχθεί, μέχρις στιγμής, επιστημονική φαντασία. Κανένα στοιχείο δεν υπάρχει που να συνδέει τα ελληνικά σωματεία με κάποια παράνομη δραστηριότητα. Η περίπτωση της ‘Κιβωτού’ που πρόσφατα απασχόλησε τη δικαιοσύνη και τον Τύπο ενισχύει την άποψη ότι οι καταγγέλλοντες διαθέτουν νοσηρή φαντασία, όμως η ζημία που έχει προκληθεί απ’ αυτήν την κλιμακούμενη διασπορά φημών και εικασιών είναι ανεπανόρθωτη και αποτελεί οργανωμένο σχέδιο διάλυσης του ζωοφιλικού κινήματος».
* Εχετε εικόνα για τον αριθμό των ζώων που έχουν εξαχθεί τα τελευταία χρόνια; Ολα τα σωματεία που εμπλέκονται στη διαδικασία αυτή είναι υπεράνω υποψίας; Είναι δηλαδή σε κάθε περίπτωση διασφαλισμένη η τύχη των ζώων;
«Δεν γνωρίζω τον αριθμό των ζώων που ταξιδεύουν εκτός συνόρων και ως δικηγόρος έχω μάθει να μη θεωρώ κανένα υπεράνω υποψίας. Ομως γνωρίζοντας καλά α)την υποδομή και ποιότητα του έργου των ευρωπαϊκών οργανισμών προστασίας ζώων και β)την αυστηρότατη νομοθεσία των ευρωπαϊκών χωρών που δέχονται ζώα μας, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι τα Ελληνικά αδέσποτα έχουν σαφώς καλύτερη τύχη από αυτήν που τους επιφυλάσσουμε εδώ».
* Προτείνετε την κατάργηση του νόμου 3170/03. Ο λόγος είναι η προβλεπόμενη διαδικασία εξαγωγής ή, γενικότερα, οι διατάξεις του και για άλλα ζητήματα;
«Είμαι υπέρ της συνταγματικής κατοχύρωσης των δικαιωμάτων των ζώων και της ριζικής αναθεώρησης του νομοθετικού πλαισίου προστασίας τους, επί το αυστηρότερον. Ο 3170/2003 νομιμοποιεί την παραμονή των αδέσποτων στους δρόμους, παραβλέποντας ότι τα ζώα συνοδείας χρειάζονται σπίτι και οικογένεια. Δεν προβλέπει κυρώσεις για τους αυθαιρετούντες δήμους, ούτε τα μέσα ελέγχου της εφαρμογής του. Τέλος και κυρίως καταργεί το ρόλο των ζωοφιλικών σωματείων και ανοίγει δρόμο σε κάθε αυθαιρεσία με την καθιέρωση της ανύπαρκτης σήμανσης με ιμάντα που παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Οι πανηγυρισμοί, επομένως, ταιριάζουν στους αφελείς, στους αδαείς και σε όσους ‘στήνουν μαγαζιά’ με τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Οι υπόλοιποι καταθέτουμε υπομνήματα που παραλαμβάνονται ευγενικά και τοποθετούνται εκεί που βολεύει. Στον κάλαθο των αχρήστων».
19-12-2007 @ 11:19
Mondo ρωτάω απλά πράγματα:
1. Υπάρχει ΚΕΝΟ στη νομοθεσία? Γιατί?
2. Γνωρίζεις την υπόθεση του ΤΕΤΡΑΠΟΔΟΛΟΓΕΙΝ?
3. Υπάρχουν “εξαγωγές” ζώων που μεταφέρονται υπό άθλιες συνθήκες ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ?
4. Υπάρχει “παραεμπόριο” με αμοιβές μαύρες, κύκλωμα στημένο κλπ.?
5. Γνωρίζεις τα περιστατικά που αναφέρονται στην καταγγελία?
Αυτή η διαμαρτυρία δεν γίνεται επειδή η μεταφορά ζώων είναι κατ’ ανάγκην “κακό” αλλά επειδή κάποιοι έχουν στήσει κύκλωμα και θησαυρίζουν ενδεδυμμένοι το μανδύα του φιλάνθρωπου. Αντιλαμβάνομαι όσα λες και σε πολλά συμφωνώ αλλά αν θέλουμε πράγματι κάτι να κάνουμε για τ’ αδέσποτα, ας τα προστατεύσουμε από τα λαμόγια πρώτα. Τόσο απλά.
Αν θες περισσότερη ενημέρωση για κάποια πράγματα μπορώ να σου στείλω και μέηλ για να δεις πως αυτό το light κείμενο δεν μπήκε τυχαία αλλά γιατί κάτι “βρωμάει” έχοντας καταστρέψει οικονομικά και ηθικά ανθρώπους που ενδιαφέρονται και που πολεμούν γι’ αυτό.
19-12-2007 @ 12:42
Mondo, η κυρία Κατσούλα στην αρχική της απάντηση είχε αναφερθεί σε «6-7.000 ζώα που φεύγουν ετησίως» σύμφωνα πάντα με τον Ιό, ο οποίος παραθέτει όλες τις απόψεις βλ. http://www.iospress.gr/ios2005/ios20050710.htm
Γράφεις
“οι υπόλοιποι είναι απλά ενοχικοί επειδή από τη μία νιώθουν άσχημα για την κατάσταση των αδέσποτων και από την άλλη αποφεύγουν να μπουν στη διαδικασία της περίθαλψης γνωρίζοντας τις συνέπειες”
Τους γνωρίζεις προσωπικά; Πιστεύεις ότι έχουν χάσει χιλιάδες ευρώ (παίρνοντας δάνεια), σε δικαστήρια στα οποία αθωώνονται, λόγω “ενοχικού συνδρόμου”; Εγώ προσωπικά διαφωνώ με την τακτική “επειδή δεν είναι καλά στην Ελλάδα τα διώχνω στο εξωτερικό¨. ΄’Ετσι δεν λύνεται το πρόβλημα, ούτε η νοοτροπία του Ελληνα. 500ευρώ είναι πολλά χρήματα. Αν υπολογίσεις τα 6.000 ζώα που αναφέρει η κα Κατσούλα έχεις αμέσως το αστρονομικό ποσό των 3.500.000ευρώ με το οποίο θα μπορούσε κανείς όχι ξενώνα να φτιάξει στην Ελλάδα, αλλά ολόκληρη καμπάνια με διαφημιστικά spot σε prime time να οργανώσει.
Κανένας δεν κατηγόρησε τη Κιβωτό του Νώε, ούτε μίλησε κανείς για συγκεκριμένα φιλοζωικά σωματεία.
Από τη στιγμή όμως που υπάρχει έστω και ένα περιστατικό προσπάθειας μεταφοράς ζώου στο εξωτερικό από σωματείο χωρίς να τηρείται η ελληνική νομοθεσία, έχω κάθε δικαίωμα να πιστεύω ότι τα κίνητρα δεν είναι αγνά.
19-12-2007 @ 14:39
deuced εννοείται ότι υπάρχουν όλα όσα αναφέρεις και όχι μόνο στην ελλάδα, τα συγκεκριμένα περιστατικά δε τα γνωρίζω αλλά γνωρίζω την υπόθεση του συλλόγου “κιβωτός” το 2005 με τα 58 σκυλιά στον πειραιά και τους stray.gr, όπως και πολλούς τρελαμένους φιλόζωους που ψάχνονται για φασαρία χωρίς να εξετάζουν πρώτα το σύλλογο. αν ήταν τόσο φιλόζωοι γιατί δεν γίνονται εθελοντές των σωματείων να δούνε από μέσα τα πράγματα αντί να ξεκατινιάζονται όλοι μαζί στα δικαστήρια? ναι, σε παρακαλώ στείλε μου μέηλ για ό,τι ξέρεις, με ενδιαφέρει πραγματικά.
τομ μπόι, ο σύλλογος που αντιπροσωπεύεται από την κα κατσούλα δεν έχει τόσα χρήματα για να στείλει τόσα σκυλιά στην ευρώπη και δεν φαντάζομαι ούτε το χώρο και τόσους εθελοντές για 6000-7000 σκυλιά το χρόνο, να είμαστε και λίγο ρεαλιστές, τα νούμερα προϋποθέτουν πλάτες. το νούμερο αυτό θα αντιπροσωπεύει όλη την ελλάδα. αν τώρα όντως στέλνουν τόσα σε φιλοζωικές στη γερμανία που γνωρίζω, μπράβο τους γιατί αυτό σημαίνει υπερβολική δουλειά από αυτούς. όσο για τα 500 ευρώ τα πληρώνει αυτός που τα στέλνει (δεν τα δίνει στο σωματείο αλλά για αυτά που έγραψα στο προηγούμενο σχόλιό μου) και όχι αυτός που το υιοθετεί, μάλλον δεν κατάλαβες, εγώ πχ, ο κάθε βλάκας που δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με την κατάσταση στην ελλάδα και έχει δώσει ήδη αδέσποτα στους φίλους του για να μπορεί να δώσει κι άλλα (το ξέρεις καλά ότι τα αδέσποτα δεν αντέχουν πάνω από λίγα χρόνια στο δρόμο αν είναι τυχερά και δεν τα δηλητηριάσουν ή τα πατήσουν με τα αυτοκίνητά τους), όσο για αυτό που λες ότι μπορούν να συγκεντρωθούμε και να συμβάλλει ο καθένας μας 500 ευρώ για να κτιστεί ξενώνας κλπ, άσε… το πιο πιθανό αυτός που θα τα μαζεύει να τα φάει κιόλας, το έχουμε δει το σκηνικό πολλές φορές όταν πρόκειται για τέτοια ποσά στην χώρα μας!. και οι συγκεκριμένοι σύλλογοι τα στέλνουν οδικώς διότι δεν μπορούν να τα στείλουν μεμονωμένα λόγω του οικονομικού. οι μη κερδοσκοπικές φιλοζωικές στη γερμανία έχουν δυνατούς χορηγούς και πολλούς εθελοντές και αντέχουν να κρατήσουν τα ζώα για πάντα αν δεν υιοθετηθούν και ξέρω ποιες είναι, σε αντίθεση με τα εδώ σωματεία που χρωστούν στους κτηνιάτρους αρκετά χρήματα κάθε φορά επειδή δεν έχουν χορηγούς, και πάλι ξέρω παραδείγματα.
το ζήτημα είναι να γνωρίζουμε από μέσα τα σωματεία ή τις ξένες φιλοζωικές και να είμαστε καχύποπτοι με την υπερβολή που δεν τεκμηριώνεται. όσο για τα αδέσποτα… είμαστε λαός πολλών εκατομμυρίων και θα μπορούσε κάθε οικογένεια να μαζέψει ένα σκυλί ή μία γάτα, έτσι θα είχε λυθεί το πρόβλημα αλλά σιγά μη μπουν οι περισσότεροι στον κόπο να διακυβεύσουν τις διακοπές τους, την έξοδό τους και την ησυχία τους, εξού και τόσα αδέσποτα την περίοδο των διακοπών! ο blixa είναι το νέο μέλος της οικογένειάς μας, το βρήκαμε πριν ένα μήνα σε μια λεωφόρο να παίζει με τα αυτοκίνητα… έχει μικροτσιπ που δεν είναι καταχωρημένο στην ελλάδα, ο κτηνίατρος μου μού είπε ότι μάλλον το έφεραν από το εξωτερικό και χάθηκε εδώ, βλέπεις συμβαίνουν πολλά παράξενα κάθε στιγμή που ζούμε.
21-12-2007 @ 00:07
Τομ Μπόυ - η κ.Κατσούλα είναι δικηγόρος. Όμως τυχαίνει να είναι δικηγόρος σωματείων που έχουν πιαστεί να στέλνουν σωρρηδόν αδεσποτα ζώα στο εξωτερικό. Επιπλέον, και η ίδια στέλνει και έχει δικό της χώρο συγκέντρωσης αδέσποτων στη Κορινθο.Τα στοιχεία αυτά, αδιασειστα, με εικόνες απο το Internet και απο συνεργαζόμενη Οργάνωση.
mondo - έχεις δεί τις αγγελίες στη Γερμανία με σκυλιά που δίνονται για υιοθεσία, φυσικά έναντι αμοιβής ; Από 80 έως 350 ευρώ . Τυφλά, κουφά σκυλιά, αξιοθρήνητα ζώα 15 ή περισσότερων ετών.Ζώα ανάπηρα, άρρωστα με καλαζάρ , επιλιψία , ανάπηρα ή με άλλες αρρώστιες, αστείρωτα τα περισσσότερα , κουτάβια (άπειρα) 6-8 εβδομάδων, ξεπουλιούνται στη Γερμανική, Ελβετική , Ολλανδική, Βέλγική και Σκανδιναυική αγορά; Ξέρεις ότι τα σκυλιά που φεύγουν απο την Ελλάδα πάνε σε κυνοκομεία και όχι σε ιδιώτες που τα υιοθετούν; Αγνωστο που καταλήγουν.
Ξέρεις ότι την ίδια στιγμή, χιλιάδες ζώα απο άλλες χώρες ( Ισπανία,Γαλλία, Ποτογαλλία, Μάλτα, Τουρκία, Κροατία, Βουλγαρία, Ρουμανία,Κροατία κ.α. πολλλές χώρες φεύγουν καθημερινά για τους ίδιους προορισμούς; Με την ίδια άγνωστη κατάληξη;
21-12-2007 @ 10:50
anna, καταλαβαίνεις τι λες; δεν ξέρω για ποια κυνοκομεία μιλάς όπου τα πουλάνε αλλά εφόσον κάποιος αγοράσει προβληματικό σκυλί ή γατί , μπράβο του και καλό κουράγιο! ξέρεις τι σημαίνει να έχεις ανάπηρο ζώο στο σπίτι? οι φαρμακευτικές σίγουρα τα θέλουν υγιή οπότε δεν τα αγοράζουν, ούτε στο εμπόριο γούνας συμφέρει να αγοράζει σκυλιά απ΄ τη στιγμή που μπορεί να τα προμηθευτεί τσάμπα, έτσι κι αλλιώς θα τα θανατώσουν. εμείς στην ελλάδα αποφεύγουμε ακόμα και να κοιτάξουμε άρρωστα ζώα, ο δε δήμος αθηναίων αν θυμάμαι καλά το 2004 έκανε ευθανασία στα άρρωστα ή γέρικα, τα δε κουτάβια δεν στειρώνονται αν δεν είναι περίπου ενός έτους. δεν ξέρω για τις άλλες χώρες αλλά στη γερμανία τα κυνοκομεία που λες είναι πολυτελείας, έχεις πάει; στο δε βερολίνο το καινούριο που έγινε πριν λίγα χρόνια είναι παλατάκι για αδέσποτα! εξαιρούνται κάποια κυνοκομεία των δήμων όπως του ανόβερου που κάνουν ευθανασία αν παραμείνει το ζώο για πολύ καιρό εκεί, τα μη κερδοσκοπικά σωματεία που δεν είναι των δήμων τα κρατάνε ως το τέλος. και πίστεψέ με υπάρχουν οικογένειες που πρώτα υιοθετούν ανάπηρα ζώα και μετά υγιή και εδώ και στο εξωτερικό. πολλά από τα αδέσποτα που φεύγουν πάνε κατευθείαν στα σπίτια εθελοντών εφόσον υπάρχει χώρος εκεί και τα βρίσκουν με τα υπόλοιπα ζώα του σπιτιού, συνήθως τα μεγάλα σκυλιά πάνε κατευθείαν στο κυνοκομείο. παρακολουθείς την εκπομπή του γερμανικού καναλιού wdr το σ/κ όπου χαρίζουν αυτά τα ζώα ανάπηρα και μη? έχει γέλιο όταν κατουρούν τους παρουσιαστές που τα κρατάνε αγκαλιά, για να έβλεπα τους αντίστοιχους έλληνες των καναλιών να ανέχονταν το ίδιο! το μόνο πρόβλημα των γερμανών είναι ότι σου σπάνε τα νεύρα επειδή είναι ψείρες σε όλα τα τυπικά, το οποίο είναι χρονοβόρο, ψυχοφθόρο και στοιχίζει περισσότερο, αλλά στην αγάπη και φροντίδα των ζώων είναι πρώτοι.
21-12-2007 @ 12:04
Δεν υπερασπίστηκε η Tomboy αυτή την κυρία Κατσούλα -απλά χρησιμοποίησε την ίδια πηγή με τη mondo για να κουβεντιάσει το επιχείρημά της. Τελικά πάντως, δεν καταλαβαίνω που κολλάς mondo.
-Αμφισβητείς πως γίνονται παράνομες εξαγωγές ζώων; Αμφισβητείς τον αριθμό; Και τελικά έχει σημασία ο αριθμός ή το γεγονός;
-Αμφισβητείς το γεγονός των ατέρμονων δικών; Ή, πιστεύεις πως ένα δικαστικό αποτέλεσμα, σαν αυτά, βελτιώνει τη ζωή των αδέσποτων ζώων;
-Αμφισβητείς το γεγονός πως στις χώρες της Ευρώπης χρησιμοποιούν τα ζώα ΚΑΙ σαν πειραματόζωα και ακόμα χειρότερα; Δεν λέει πουθενά στο κείμενο οτι ΟΣΑ ΖΩΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Λέει πως ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΩΣΤΕ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ.
-Αμφισβητείς την αναγκαιότητα τήρησης του νόμου, προκειμένου να εξασφαλίζονται οι ΜΙΝΙΜΟΥΜ προϋποθέσεις ασφαλούς διαβίωσης των ζώων εκτός Ελλάδας; Ή μήπως διαφωνείς με το γεγονός πως ο σχετικός νόμος θα πρέπει να γίνει πιο σκληρός -προκειμένου να τιμωρούνται όσοι εξάγουν παράνομα ζώα;
-Διαφωνείς μήπως με την πρόταση για βελτίωση των συνθηκών ζωής των αδέσποτων εντός Ελλάδας;
Προς τι όλη αυτή η κουβέντα;
21-12-2007 @ 14:05
αν προσέξεις τα κείμενά μου θα δεις ότι δεν αμφισβητώ το γεγονός της αθλιότητας των εξαγωγών και της κακομεταχείρισης των ζώων, διαφωνώ ως προς την ελληνική υποκρισία ή την έλλειψη προσπάθειας να δούμε πραγματικά τι γίνεται προκειμένου να υπερασπίσουμε το εγώ μας, εκεί ΚΟΛΛΑΩ, γι’ αυτό όλη αυτή η κουβέντα, αναφερόμενη στο γενικότερο πρόβλημα που υπάρχει και όχι σε μεμονωμένες περιπτώσεις ανθρώπων. και πραγματικά θα ήταν ουτοπία από την πλευρά μου να ξαφνιάζομαι ή να ενοχλούμαι με τον εγωισμό μας από τη στιγμή που όλους μάς ορίζει ένα εγώ, αλλά τουλάχιστον ακόμη κι ως εγωιστές ας μαζέψουμε όλοι από ένα ζωάκι να μειώνεται το πρόβλημα! αναρωτιέμαι μάλιστα γιατί επαναλαμβάνεις πράγματα που είναι ξεκάθαρα στα σχόλιά μου, θέλεις να πεις κάτι? άσε που οι περισσότεροι δεν έχουν ζώα στο σπίτι τους, για πες μου συνήθως πόσες οικογένειες έχουν ζώα σε μια πολυκατοικία, 1 το πολύ 2 σε πολυκατοικίες των 20 με 30 διαμερισμάτων (στην ελλάδα, έτσι, και όχι στο εξωτερικό), τι συζητάμε ακριβώς?! πχ. σού παραθέτω ακριβώς τι λέω όπου φαίνεται ότι δεν αμφισβητώ αυτό που γίνεται:
“προσπάθησα να το δώσω εδώ μέσω χρυσής ευκαιρίας. περιττό να πω ότι υπήρχαν τύποι (οι ίδιοι) που τηλεφωνούσαν κάθε μισή ώρα λέγοντας μου άλλα κάθε φορά για να παραλάβουν το σκυλάκι” και “εννοείται ότι υπάρχουν όλα όσα αναφέρεις και όχι μόνο στην ελλάδα” και “το ζήτημα είναι να γνωρίζουμε από μέσα τα σωματεία ή τις ξένες φιλοζωικές και να είμαστε καχύποπτοι με την υπερβολή που δεν τεκμηριώνεται” και “οι φαρμακευτικές σίγουρα τα θέλουν υγιή οπότε δεν τα αγοράζουν (εννοώ τα άρρωστα), ούτε στο εμπόριο γούνας συμφέρει να αγοράζει σκυλιά απ΄ τη στιγμή που μπορεί να τα προμηθευτεί τσάμπα, έτσι κι αλλιώς θα τα θανατώσουν” και “ο δε δήμος αθηναίων αν θυμάμαι καλά το 2004 έκανε ευθανασία στα άρρωστα ή γέρικα” κλπ.
γιατί μοτοσακέ δεν αρκούν οι διαμαρτυρίες και τα δικαστήρια, για μένα μετράνε κάτι παραπάνω οι πράξεις αγάπης και όχι μόνο τα πάσης φύσεως “πολιτικά” δρώμενα, τα οποία φυσικά και είναι αναγκαία.
21-12-2007 @ 14:32
Λό-λα-να-έ-να-μή-λο. Μί-μη-να-η-Άν-να.
23-12-2007 @ 16:11
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ JUICED!!
25-12-2007 @ 17:05
πολλά χρόνια και καλά μέχρι να βαρεθείς την ευτυχία ;))
28-12-2007 @ 21:43
οπως και τα δεσποτα παιδια… ή μαλλον, να πω καλυτερα, ολα τα παιδια. Για αυτα θα κανουμε καποτε κατι?

30-12-2007 @ 16:33
Θα κάνουμε, ετοιμάσου ν’ ανταποκριθείς σε λίγες μέρες…
26-06-2008 @ 19:32
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 24/6/2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Κωνσταντίνος Κιλτίδης με αφορμή τεκμηριωμένες καταγγελίες και στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνιατρικής και της Διεύθυνσης Υγείας των Ζώων του Υπουργείου για παράνομη διακίνηση αδέσποτων ζώων σε μεγάλη κλίμακα από πολλά αεροδρόμια, λιμάνια και χερσαίες εξόδους της χώρας απέστειλε εγγράφως ειδικές οδηγίες στις αρμόδιες Κτηνιατρικές Αρχές της χώρας στις οποίες εφιστά την αυξημένη προσοχή όλων των φορέων σε τέτοιου είδους φαινόμενα και τις καλεί να εφαρμόζουν πιστά την κείμενη κτηνιατρική νομοθεσία.
Το σχετικό έγγραφο κοινοποιείται και στα ΣΥΚΕ της χώρας, στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών – Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας – Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Διεύθυνση Αερολιμένων, στη Διεύθυνση Αστυνομικών Συνοριακών Ελέγχων, στην ΚΕΔΚΕ και στον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο.
Σας επισυνάπτεται το έγγραφο του κ. Υφυπουργού προς τις Αρμόδιες Αρχές.
***
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ KAI TΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
ΤΜΗΜΑ:Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου
ΔΙΕΥΘ: Αχαρνών 2, 101 76
ΠΛΗΡΟΦ: Μ. Φωτεινόπουλος
ΤΗΛΕΦ: 0030.210.212 5713
ΦΑΞ: 0030.210.8252 673
ΗΛΕΚΤΡ.ΔI: ka6u047@minagric.gr
Αθήνα 24.06.07
Αρ. Πρωτ: 258864
ΠΡΟΣ:
Tους αποδέκτες του πίνακα διανομής
ΘΕΜΑ: Παράνομη διακίνηση αδέσποτων ζώων
Με βάση πληροφορίες και στοιχεία που διαθέτει η Υπηρεσία μας, γίνεται αντιληπτό ότι πραγματοποιούνται συντονισμένες προσπάθειες για την παράνομη αποστολή αδέσποτων ζώων προς άλλες χώρες της Κοινότητας, σε μεγάλη κλίμακα και από πολλά αεροδρόμια, λιμάνια και χερσαίες εξόδους της χώρας.
Συνήθως, τα άτομα αυτά παρουσιάζονται σαν «φιλόζωοι» που αποστέλλουν τα ζώα «προς υιοθεσία για μια καλύτερη τύχη».
Η χώρα μας έχει λάβει από καιρό πολλά πρωτοποριακά μέτρα προστασίας των αδέσποτων ζώων και σε συνδυασμό με την κοινοτική νομοθεσία, φροντίζει για την καλύτερη δυνατή διαβίωση τους.
Εφιστούμε την προσοχή προς όλους τους φορείς, να μη δίνουν πίστη σε οποιεσδήποτε επικλήσεις φιλοζωικών αισθημάτων, ή απειλές για μηνύσεις λόγω «πρόκλησης κωλυμάτων» και να εφαρμόζουν πιστά την κείμενη νομοθεσία:
Να έχετε υπόψη σας ότι ορισμένα από τα ζώα αυτά μπορεί να έχουν ενδεχομένως υπεξαιρεθεί από τους ιδιοκτήτες τους.
Για τη βοήθεια των ελεγκτικών οργάνων που δεν είναι πολύ εξοικειωμένα με την κτηνιατρική νομοθεσία, σας παραθέτουμε εν ολίγοις τα κύρια σημεία των σχετικών διατάξεων:
- Κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί να διατηρεί μέχρι 2 οικόσιτα ζώα συντροφιάς (σκύλους ή γάτες) (Νόμος 3170/2003 άρθρο 6).
- Κάθε ιδιόκτητο ζώο συντροφιάς πρέπει να φέρει ηλεκτρονική ταυτότητα αναγνώρισης, με την οποία ταυτίζεται με το ευρωπαϊκό διαβατήριό του που φέρει κωδικό ISO της Ελλάδας, εφόσον έχει εκδοθεί από Έλληνα κτηνίατρο. Το όνομα του ιδιοκτήτη αναγράφεται στο διαβατήριο. Οι δημόσιοι και ιδιώτες κτηνίατροι κάθε νομού, διαθέτουν τις συσκευές ανάγνωσης των ηλεκτρονικών αριθμών αναγνώρισης που αναφέρονται στο κάθε διαβατήριο, ώστε να ταυτίζεται το ζώο με το διαβατήριο.
- Ένας ταξιδιώτης μπορεί να ταξιδεύσει με τα δικά του 2 (το πολύ) ζώα συντροφιάς.
- Ιδιοκτήτης των ζώων δεν μπορεί να είναι φιλοζωικό σωματείο ή άλλο νομικό πρόσωπο παρά μόνο φυσικό πρόσωπο (Ν. 3170 άρθρο 7).
- Το ταξίδι αυτό δεν μπορεί να έχει σαν στόχο την αλλαγή ιδιοκτησίας των ζώων, είτε για δωρεά, είτε για πώληση (καν 998/2003/ΕΚ, άρθρο 3).
Κατά τον έλεγχο του διαβατηρίου του ταξιδιώτη, εάν αυτός μεταφέρει κατοικίδιο, θα πρέπει να ελέγχεται και το διαβατήριο των ζώων που μεταφέρει και το όνομα του ιδιοκτήτη, που πρέπει να συμπίπτει με του ταξιδεύοντος.
- Ένας συνοδός – αναπληρωτής του ιδιοκτήτου, μπορεί να συνοδεύει ζώα που ανήκουν σε άλλον ιδιοκτήτη εφόσον έχει γραπτή εξουσιοδότηση για τη μεταφορά, που θα συμπίπτει με τα στοιχεία του ιδιοκτήτη από το διαβατήριο του ζώου.
Η εξουσιοδότηση θα πρέπει να είναι επικυρωμένη από Αρμόδια Αρχή για το γνήσιο της υπογραφής.
Εάν Έλληνας ταξιδιώτης ταξιδεύει προς το εξωτερικό θα πρέπει να υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ότι θα επιστρέψει με τα ζώα του.
- Ιδιοκτήτες ζώων, οι οποίοι αναχωρούν με το 1 ή 2 ζώα του με την απλή χρήση του διαβατηρίου τους, για ταξίδι με τα ζώα συντροφιάς τους και επιστρέφουν χωρίς τα ζώα με τα οποία ξεκίνησαν, πρέπει να ελέγχονται για την παράνομη παραχώρηση του/των ζώων τους σε άλλον ιδιοκτήτη, εκτός εάν πιστοποιήσουν το θάνατο του ζώου τους.
Ο έλεγχος γίνεται δειγματοληπτικά μετά από 10 ή 20 ημέρες από την αναχώρηση, με βάση τις υπεύθυνες δηλώσεις που συντάχθηκαν κατά την αναχώρηση.
- Τα αδέσποτα ζώα επιτηρούνται από τους Δήμους, οι οποίοι χρηματοδοτούνται από το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την περισυλλογή τους, τη στείρωσή τους και την επανένταξη στο φυσικό τους περιβάλλον (Ν. 3170/03, Άρθρο 7).
- Η υιοθεσία ενός αδέσποτου ζώου πρέπει να αποδεικνύεται με έγγραφα των Δήμων. ΥΑ 280239/2003.
Οι Δημοτικές ή Κοινοτικές Αρχές πρέπει να συμπληρώσουν με ευθύνη, προσοχή και υπευθυνότητα, έγγραφα παραχώρησης, εφιστάται δε η προσοχή των υπευθύνων ότι οι πράξεις μεταβίβασης σε ιδιώτες θα ελεγχθούν.
- Ένα άτομο (Έλληνας ή αλλοδαπός) μπορεί να υιοθετήσει μέχρι 2 το πολύ ζώα.
- Η υιοθεσία με σκοπό την περαιτέρω υιοθεσία, είναι πράξη που πρέπει να διερευνάται επισταμένως.
Κατά την όποια μετακίνηση τα ζώα πρέπει να συνοδεύονται από το διαβατήριο που προβλέπεται από το άρθρο 5 του κανονισμού (ΕΚ 998/2003)
Σε διαφορετική περίπτωση η εν λόγω μετακίνηση χαρακτηρίζεται εμπορική μετακίνηση και θα πρέπει να τηρείται το άρθρο 10 του ΠΔ 184/1996 (ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ)
Εμπορικές αποστολές
- Έστω και 1 ζώο, εάν ταξιδεύει ασυνόδευτο, (cargo) αποτελεί εμπορική αποστολή και πρέπει να συνοδεύεται από το διαβατήριο και υγειονομικό πιστοποιητικό, εκδοθέν από την αρμόδια νομαρχιακή κτηνιατρική αρχή του νομού αποστολής του ζώου και μήνυμα TRACES (οδ 92/65/ΕΟΚ ΠΔ 184/96 Α 137).
- Αποστολές ζώων που συνοδεύονται από ιδιοκτήτη ή συνοδό, των οποίων ο αριθμός ξεπερνά τα 5, μπορούν να ταξιδεύσουν μόνο σαν εμπορικές αποστολές, οπότε απαιτείται υγειονομικό πιστοποιητικό από την ελληνική κτηνιατρική αρχή του τόπου αποστολής και έμπορο παραλήπτη.
Εάν οι παραλήπτες εμπορικών αποστολών είναι περισσότεροι από έναν, τότε απαιτείται ένα πιστοποιητικό για κάθε ένα ξεχωριστό παραλήπτη.
Σε περίπτωση που για τα ανωτέρω δημιουργούνται αμφιβολίες, ή εάν ο ελεγκτής υπάλληλος διαπιστώσει δυσκολία στη λήψη απόφασης, παρακαλείται να έρχεται σε επαφή με τις κτηνιατρικές αρχές του νομού, ή των συνοριακών σταθμών, σύμφωνα με το συνημμένο κατάλογο.
Εάν η συμβουλή κτηνιάτρου δεν είναι δυνατή εκείνη τη στιγμή, τα ζώα θα πρέπει να κρατούνται μέχρι να διευκρινιστεί η ιδιοκτησία ή η προέλευση των ζώων αυτών και να γίνει δυνατή η παροχή υπεύθυνης γνώμης από κρατικό κτηνίατρο. Τα στοιχεία του φερόμενου ως ιδιοκτήτη πρέπει να φυλάσσονται στη διάθεση των αρχών μέχρι την τελική απόφαση.
Οι παραβάτες της ανωτέρω νομοθεσίας, πρέπει να διώκονται με τους όρους του Ν. 2538/97Α΄ 242, άρθρο 13.
Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Κωνσταντίνος Κιλτίδης
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
- Διευθύνσεις Κτηνιατρικής της Ν.Α της χώρας.
- ΣΥΚΕ της χώρας.
- Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας Διευθ. Αερολιμένων 16610 Γλυφάδα ΤΘ 70360.
- Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας Διευθ. Λιμενικής Αστυνομίας Γρ. Λαμπράκη 150 18536 Πειραιάς.
- Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, 19 Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών Καραγεώργη Σερβίας 10.
- Υπουργείο Εσωτερικών, Σταδίου 27 10183.
- Διεύθυνση Αστυνομικών Συνοριακών Ελέγχων.
- ΚΕΔΚΕ
- Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος, Χαλκοκονδύλη 15, Αθήνα.